onsdag 25 maj 2011

Idag är en stor dag

Idag är en JÄTTESTOR dag. Jag betalade nämligen min allra första räkning med mobilen. Eller rättare sagt, jag betalade en räkning med mobilen för allra första gången (lucky bastard jag hade varit annars, om jag snart 30 år gammal aldrig behövt betala en räkning förrän nu). Jag - Sveriges minst tekniskt belevrade människa (efter mamma då givetvis). Och allt tack vare världens bästa mobilapp som Östgöta Enskilda Bank har. "Bank på telefon 2.0", skulle man kunna säga. Schmutt är bara förnamnet.

Och potentiellt livsfarligt. För tänk när man står på krogen och har på sig spenderarbyxorna, men märker att degen är slut. Helt plötsligt kan man föra över pengar till sig själv i ett nafs. Det gäller alltså att jag inte släpar med mig mitt ständigt medsläpade lilla lila survival kit med bankdosan när jag skall ut på äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828