tisdag 30 november 2010

Vinter

Jag funderade just på när min frys skylle lägga av pga kylan ute, som den gjorde förra året. Så jag kännde efter. Nu, ungefär, visade det sig. Så nu har frysmaten flyttat ut till sitt vinterställe på balkongen på obestämd framtid.

Tur i oturen att 1) det är kallt ute, 2) jag har rutin på det här nu, I could see it coming, liksom, och 3) jag är optimistisk nog att se turen i oturen. Det hade annars kännts nära till hands att deppa för att 1) det är kallt ute och 2) jag har varit med om skiten förut.

Men icke, att se positivt på vintern 2010/11 är en del i min nya och obeprövade öcerlevnafsstrategi. Lite "Hej mitt vinterland! Välkommen hit herr Rimfrost, stig på o känn dig som hemma vettja! Får jag hjälpa dig av med din rock
? Nej, förlåt, det är klart, då fryser du ihjäl."
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828