tisdag 9 november 2010

Uppläxad?

OK, nu är det gjort. Och som jag så vist anade igår fick jag hjälp på traven att bestämma mig genom att vissa biljetter gått upp i pris/försvunnit.

Tyvärr gällde det inte den vågmästarbiljett som jag räknat med, som det bara fanns en kvar av både igår och idag. Nej, det gällde biljetten till den utresa som jag under dagen bestämt mig för, som det fanns jättejättemånga av jättejättebilligt igår när jag kollade. Nu var just den utresan jättejättedyr istället, och jag kan nu jättejättebittert konstatera att jag nu flyger med det alternativ som jag igår kväll strök för att det var dyrast och sämst. Nu var det plötsligt billigast och bäst (mind you - billigast as in "Lika dyrt som igår, men billigast i förhållande till de biljetter som gått upp 1 000 kr på 24h"), och jag har åter igen fått tillfälle att lära mig en läxa som jag föga troligt kommer att minnas nästa gång liknande situation uppstår.

Men skit i det, jag ska till London! Med bästa tjejerna dessutom! Howdy dody bobby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828