söndag 10 oktober 2010

Skynda att älska...

Jag har just läst ut Skynda att älska av Alex Schulman. Aldrig hade jag trott att den mannen kunde bjuda på så mycket känsla. Läs den om du inte redan gjort det! Titeln är hämtad från refrängen i Tove Janssons Höstvisa, som jag därför har gått och gnolat på hela helgen (försöker minnas i vilken kör och när jag sjungit den, o förnimmar andrastämman utan att riktigt lyckas). Vacker. Både boken och sången. Men nu måste jag läsa något som går i dur, "14 år och till salu" och nu denna på samma vecka var lite tyngre än jag klarar av mentalt just nu. Den sista boken i Lenas fantastiska lånehög heter "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" känns därför inte helt aktuell som nästa bok...

Och för att förstärka mollkänskan blev jag bjuden på Oceans av Malte o Chrisse i födelsedagspresent. Jättefin film med bilder från haven, som gick ut på att människan förstör allt. (Det var alltså inte det faktum att jag blev bjuden på bio, utan den sorgliga filmen som förstärkte molligheten).

Nej, nästa vecka ska bli munter, en riktig durvecka. Egen födelsedag o så Neckings 30-årsfest i Malmö, jojo, det låter det!
Published with Blogger-droid v1.5.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828