torsdag 8 juli 2010

Äventyr i skåne

Kan glädja er med att jag lyckades hålla spyan på rätt sida strupen under hela resan med X2000 från Lund till Stockholm igår, om än med nöd och näppe. Note to self: stå aldrig nära Christins man och en vinflaska kvällen innan en X2000-resa.

Men måste ge en stor eloge till SJ - bokade om min biljett och blev tipsad om att bli Prio-medlem: då fick jag biljetten för halva priset, så för att fylla ut alla pengar som jag hade tillgodo bokade Leopold på SJ på lyxfrulle och trerätterslunch som allt levererades av en supergullig tågvärdinna, så jag levde som en prinsessa (bortsett från den överhängande spyrisken då, men det var ju knappast deras fel att Christins man och tränare båda gjorde ett bra jobb i att hälla i mig stora mängder vin kvällen innan).

Till er som som gillar heta sportkillar - kan meddela att Skånes manligaste man, tillika gammal lagskapten i fotbollslandslaget, var på festen både i söndags och i förrgår. Maffig som fan. Jonas berättade självklart för honom att jag tyckte att han var råhet när vi alla stod i buffetkön, tack för den liksom. Men det resulterade i att han ville byta nummer när vi träffades igen i förrgår. Tyvärr var jag tvungen att påminna honom om att han är gift o har barn, så det blev inget med det. Däm däm dubbeldäm! Jag bad dock vår gemensamma bekant att bjuda honom på sin 35-årsfest på tisdag, men chansen att han kommer till sthlm för det är väl minimal, och lika tur är det.

Veckans varför:
1) Varför är alla heta män upptagna?
2) Varför är alla heta, upptagna män villiga att vara otrogna?

1 kommentar:

 
UA-15346828