tisdag 30 mars 2010

Håller man på att bli gammal?


Jag är HELT förundrad över hur mycket vi orkade göra föregående gånger här. Vi var ute till minst fem V.A.R.J.E. kväll. Nu tycker jag att det räcker med att ta en drink på stan och komma hem vid ett. Och det är ju så skönt att slippa vara bakis också... Snacka om ålderstecken.


Som när jag fick en snöboll kastad i huvudet i väntan på T-banan för några veckor sedan när jag var på väg hem från middag hos mamma o pappa. Skäller ut killarna, som är några fjuniga rackare i 14-20-årsåldern (vem ser nån skillnad nu för tiden?), och ber dem åka tillbaks till dagis om de skall kasta snöboll. Då blir jag först kallad för kärring ("Åk tillbaks till åldersomshemmet där du hör hemma") och sen surfitta. Varpå jag kontrar med, och nu kommer det: "Om ni skall hålla på med den där attityden kommer ni aldrig få ligga med tjejerna som ni kommer försöka ragga upp på klubben ni ska till som har ersatt LaVilla dit jag gick när jag var ung". LaVilla, där jag gik när jag var ung. Please. Jag ÄR en kärring! Nä, ikväll får det bli en rejäl utgång!! Bifogar en bild som bevis för att de gamla takterna ändå sitter i (men notera öronpropparna).

2 kommentarer:

  1. ha ha ha
    lavilla...classic!
    Jag kan bara de gamla namnen på ställen så jag kommer alltid på mig med att säga till kidsen saker som;
    "ja, när jag gick dit hette det faktiskt..."

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att jag inte är ensam... FAn, det är inte OK!

    SvaraRadera

 
UA-15346828