lördag 31 maj 2014

Om att göra rationella val i livet

Vi är på väg till Rom för Sara och Ivans bröllop. Jag har ägnat 10 (!) timmar på stan för att hitta den optimala klänningen.
Den ska vara vid,  eftersom vi kommer att äta 9 rätter. Den ska vara sval, eftersom vi är i Italien. Och jag vill vara snygg, eftersom det är fest.

Efter 8 timmar hittade jag så två kandidater: en sval,  vid,  fantastisk vinrödtror sak, och en varm, tight, ännu mer fantastisk gul sak. Jag velade i två timmar. Sen bestämde jag mig för den röda.

Och med klänningen redan nedlagd i påsen gjorde jag det enda rätta: jag gick på magkänsla, ändrade mig och köpte den andra. Så nu har jag en fantastisk klänning som jag kommer att svettas i, som jag inte kommer att kunna äta i och som kräver en ordentlig dos brun utan sol. Bra Sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828