fredag 4 april 2014

Om att göra fåfänga skoval

Är på språkresa i Milano. I min iver över att få uppleva vårvärme iklädd vårkläder tog jag med mig tre par matchande skor:

Ett par boots som jag vet att jag får så ont av att gå i länge att jag brukar vilja amputera fötterna och bränna skorna redan efter en dag.

Ett par 12 centimeters Sergio Rossi-sandaletter (when in Milano...) som jag i och för sig kan gå i länge, men som av någon anledning kräver att man dansar snarare än promenerar i dem ur ett rent smärtperspektiv. Kan ha att göra med att dans ofta inkluderar ett par drinkar, som i sin tur gör att smärtan känns först dagen efter.

Och så ett par ballerinaskor som jag inte hade gått in än. Det gjorde jag under sju timmar idag. Nu har jag elaka skavsår. Förhoppningsvis kommer det värsta jobbet vara avklarat, och om några dagar kommer jag att kunna använda dem som tofflor. Men fram tills skavsåren lagt sig kommer jag inte kunna ha dem alls.

Note to self: om jag vet att jag kommer att gå mycket under en hel helg, ta med minst ett par bekväma skor.

Note to skotillverkare: gör skor som är bekväma OCH snygga. Min fåfänga kommer inte att gå över och risken är överhängande att jag hinner glömma min note to self ovan innan nästa resa (som råkar vara redan om en vecka).

Milano är för övrigt toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828