måndag 16 december 2013

Bra julbord, sång, släkt och larver

Helgen bjöd på mycket trevligt.

Något trött efter Luciafesten avnjöt vi ett bättre julbord med Klanen – the extended version – på Edsbacka Wärdshus. Till min stora lycka fanns det ett skaldjursbord, så jag sket i sillen (inte bokstavligt, där går även min gräns), tog bara symboliskt av laxen (ett strategiskt misstag, helt klart, även om den var väldigt god) och bortprioriterade resten, för att istället gå all in på sikrommen. Avrundat med ett berg frisbeesallad och lite ris a la Malta blev det ett av mina bästa julbord hittills.

Därefter, nu inte bara trött utan även mätt, direkt till genrep för julkonserten. Och därefter, inte helt otippat, julkonsert – en väldigt rolig sådan. De närmast sörjande hade gjort sin plikt genom att köpa biljetter, så Eric Ericssonhallen var fullsatt.

Direkt vidare, nu trött, mätt, hes och endorfinrusig, till familjemiddag på Skeppsholmen, den här gången med mina folks. Trots att vi körde i princip hela mammas sida av släkten kom vi inte ens upp i det antal som Peters familjs vanliga söndagsmiddagar består av. Vad kan jag säga? Vi är få men naggande goda.


Söndagen bestod av en välbehövlig dag av hemmafix (Lave, som varit borta i ett par dagar, hittades och fick en liten pumpa att äta/bo i, t.ex. Det var ett kärt återseende och det var med stort intresse som vi följde hans mumsande väg in i pumpan) och enormt massa julpyssel: jag har tagit fram min adventsljusstake (bättre sent än aldrig), införskaffat en ny ljusslinga till ballen, tänt ljuslyktor på densamma och, hör och häpna, skickat julkort. Jag! Sjukt. För att kompensera myset avslutade vi helgen med att kolla på splatterfilmen The Woman. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828