fredag 13 april 2012

Positivt överraskad

Imorse släpade jag med mig en stor resväska från Bromma för att återigen installera mig hemma i stan. Och då hände två väldigt fina, men väldigt o-stockholmska saker: en man, vi kan kalla honom Aptitretaren, lät mig gå på 12:an före honom, med en fin liten "Varsågod, su som har en så stor väska"-gest. På in- OCH senare även på utvägen.

Och sen, när jag kom fram till Rådmansgatans rulltrappslösa trappa, så, hör och häpna, erbjuder sig en annan man, Huvudrätten med grädde på moset, mig att bära upp väskan åt mig. Och han var ingen galning, utan en helt vanlig, stilig kille i 40-årsåldern. Jag blev så paff över denna spontana vänlighet att jag trodde att jag befann mig i Kapstaden för en sekund.

Svenska killar: se hur lättimponerade och artighetstörstande vi arma svenska tjejer är. Utnyttja det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828