fredag 29 juli 2011

Tvättmorgon

Morgnar som denna är jag beredd att gå runt i smutsiga kläder för festen av mitt liv (tyvärr är jag för fattig, sparsam och miljömedveten för att köra på konceptet "jag köper nya strumpor istället för att tvätta de gamla"). Jävlar vad segt det var att komma upp, och sen ner, till tvättstugan idag. (Eller vadå idag? I natt snarare!!)

Jag satt och redigerade Stjärnextra till midnatt på jobbet igår, så sömnkvoten uppfylldes inte riktigt i natt. Och min kropp, som senaste veckan skämts bort med minst 8h per natt, trodde förstås att det var ett dåligt skämt när klockan ringde.

Jag bör ha varit en syn för grannarna i nattskjorta, hawaiianas, tights, keps (för att avleda uppmärksamheten - klokt resonemang!) och små små springor till ögon i ett sömnsvullet ansikte. Konstigt nog tyckte jag att jag såg ut som Elin Woods när jag såg mig själv i hisspegeln, men det var troligtvis en konsekvens av mina svullna ögon. Att jag såg fel alltså, inte att jag var lik Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828