lördag 2 juli 2011

Mot Bromma! Och kriminalitet

I taxi på väg mot Bromma. Och sen - mot Falsterbo! Ser fram emot några dagars miljöombyte och jobb från Horse Show.

Och när jag skriver detta passerar jag en MC-knutte vid ett rödljus. Och kan inte låta bli att förundras över hur man kan välja att se BRAK-kriminell ut. Jag tror(och hoppas framförallt) inte att alla knuttar är kriminella. Och jag anar (och hoppas framförallt) att polisen har rätt bra koll på de kriminella gängen. Så varför då skylta med det?

Det här var förvisso inte en medlem i B eller HA, men den obligatoriska skinnvästen visade på ett namn i stil med "Ja ska slå in pannbene pårej din jaavel!". (Jag vågar givetvis inte skriva ut det riktiga namnet av skräck för att behöva bjuda på Gevalia mitt i natten.)

Och jaaa, det är sääääkert bara en kulturell grej, på samma sätt som att det kanske finns en eller annan som lyssnar på Slayer, Death hammer, Monster metal, Anthrax och allt vad de heter som inte är kriminell (yeah right) och som går runt i T-shirts med brinnande dödskallar bara för att det är tufft. Men jag fattar ändå inte. Vad hände med pasteller och My Little Pony?

/Tant har talat
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828