tisdag 9 april 2013

Candy Crush

Sitter på tåget mot Göteborg.

Nu: mail och samtal varvat med Candy Crush och Quizkampen.

Ikväll: middag med farmor och drink med Helena. Och Candy Crush.

Imorgon: kul möte med ny kund. Därefter Candy Crush.

Det här med Candy Crush alltså.

Första gången jag spelade, för nån månad sen, tyckte jag att det var urtrist och fördummande. Jag föraktade alla som spelade eftersom det verkade så simpelt, att döma av de första få banorna som jag testade. Avinstallerade snabbt spelet.

Sen var vi i St Petersburg. Vilade på sängen mellan museum och middag. Peter spelade, mina föraktfulla fnysningar till trots. Jag vilade med huvudet på Peters axel. Kunde inte undgå att se. Och vilja hjälpa till. Bad att få spela hela egna banor. Snart krävde jag det.

Nu har jag laddat ner det på mobilen igen.

- Hej, jag heter Sanna och jag är Candy Crusher.
- HEJ SANNA.

Beroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828