onsdag 7 september 2011

Obetalbar svensexa

Ibland önskar jag att jag var kille. Av någon anledning verkar det så roligt. Deras svensexor är till exempel allt som oftast sjukt förnedrande, fast på det roliga sättet. En killkompis till mig, Eric, är ett utmärkt exempel.

Vi träffade honom när han satt i en kraftig bikini-spraytan (dvs vita trianglar över brösten) iförd en mankini och en brynja på Strandbryggan ihop med sina polare. Efter ett tag åkte han iväg på vattenscoter. Och kom inte tillbaks på väldigt länge. Polarna som satt kvar på Strandbryggan. Efter ett tag började de undra var han var. Efter en bra stund kom Erics bror och bringade ljus över situationen: Eric hade blivit haffad av sjöbusepolisen, för onykterhet och fortkörning.

Som tur är för Eric bor han utomlands, så det blev ingen 23 700kr-affär av det, utan en ynka liten dagsbot. Och skjuts av den snälla (eller kanske förnedrande) sjöbusepolisen till Fjäderholmarna, där middagen skulle intas.

Att döma av vad de skrev på sin hemsida (näst sista punkten) så tror jag att Eric gjorde deras dag:

"KBV 923 ingriper mot en man iklädd mankini på vattenskoter som framförts i 29 knop utanför Gröna Lund. Det hela slutar på polisstationen i Nacka Strand efter att föraren blåst positivt - på sin egen svensexa."

Obetalbart.

(Jag är SÅ ledsen att jag inte får lägga upp en bild på Eric i mankini. Ni får en bild på Borat istället. Ingen större skillnad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
UA-15346828